Celkové hodnocení
Mafia III vás zavede do světa 70. let plného zločinu a pomsty, s autentickou atmosférou, ale technickými nedostatky a opakujícími se misemi. Přečtěte si naši podrobnou recenzi... Detailní informace
Podrobné hodnocení
-
5/10Grafika
-
6/10Hratelnost
-
4/10Mise
-
3/10Optimalizace
-
6/10Atmosféra
-
3/10AI
Klady
- Intuitivní ovládání postavy
- Atmosférické bažiny
- Možnost tichého postupu nebo přímých přestřelek
Zápory
- Rozmazané textury a agresivní antialiasing
- Opakující se budovy a prázdné město
- Monotónní mise
- Mizerná AI nepřátel a policie
- Mizerná optimalizace a technické problémy
- Nedostatečná interakce s prostředím
- Zvuk aut jako vrtačka
Moje zkušenost
“Mafie III sice nabízí zajímavý příběh a atmosféru 70. let, ale její technické nedostatky, opakující se mise a slabá umělá inteligence výrazně snižují celkový zážitek. Hra má své světlé momenty, ale jako celek mě nenadchla a nenaplnila očekávání, která jsem měl na základě předchozích dílů série.”
Porovnat nabídky e-shopů, které produkt nabízejí →
Grafika a prostředí
Musím uznat, že grafika Mafie III mě zklamala. Na první pohled se sice zdá být hezká, ale při bližším zkoumání odhalíte spoustu nedostatků. Textury jsou často rozmazané a antialiasing je až příliš agresivní. Město New Bordeaux, které je alternativním zpracováním New Orleans ze 70. let, by mohlo být krásné, ale chybí mu detaily. Budovy se opakují a celé město působí prázdně.
Na druhou stranu, bažiny jsou skvělé. Rád jsem se jimi projížděl a užíval si atmosféru. Bohužel, to je asi jediný prvek prostředí, který mě opravdu zaujal.
Hratelnost a mise
Hratelnost Mafie III je velmi rozporuplná. Na jedné straně je ovládání postavy příjemné a intuitivní. Lincoln Clay, veterán z vietnamské války, má v rukávu pár triků, které můžete využít. Můžete se rozhodnout, zda budete postupovat jako tichý zabiják nebo se pustíte do přímých přestřelek. To je fajn.
Na druhé straně, mise se rychle stávají monotónními. Většina z nich se točí kolem stejného schématu: dostaň se dovnitř, zabij, ukradni, znič. Po pár hodinách jsem měl pocit, že se točím na kolotoči. Chybí mi hlavní mise, které by příběh posunuly dál a přinesly nějaké nové zážitky.
Navíc, AI nepřátel a policie je mizerná. Policie vás prakticky ignoruje, i když děláte dopravní přestupky nebo nabíráte lidi na kapotu auta. To mi hodně kazilo atmosféru.
Technické problémy a bugy
Bohužel, Mafie III trpí spoustou technických problémů. Optimalizace je mizerná, což se projevuje na slabém výkonu hry i na výkonnějších strojích. Setkal jsem se s řadou bugů, které mi kazily zážitek. Například, když jsem si oblékl formální oblečení, v cutscénách jsem měl vojenské a po skončení scény jsem měl opět formální. To je jen jeden z mnoha příkladů.
Dalším problémem je špatně udělaný systém doplňování zdraví a nedostatečná interakce s prostředím. Nelze rozbít okénko u auta pěstí, což by v realistické hře mělo být možné. Auta mají zvuk, jako kdyby místo motoru měly vrtačku, což je dost rušivé.
Celkově bych řekl, že Mafie III má své světlé momenty, ale celkově mě zklamala. Pokud jste fanouškem série, možná si ji užijete, ale neočekávejte stejnou kvalitu jako u předchozích dílů.
Zkušenosti dalších zákazníků
Druhý díl končí velice napínave a čekáte co bude dále. Bohužel Mafia 3 na to nenavazuje. Ve hře se sice objeví Vito, ale jen ho zachránite a pak mu rozdelujete regiony. Leo, se objeví ve scéně na konci hry, kde vám dá 90 sekundovou radu a odjede. Kdyby tyto postavy vypustili, nic by se nestalo. Ohledně misi.. První vypadá super, kdyby to bylo až do konce tak super hra, ale 90% zabírate území a mise se opakují, po 6 hodinách jsem si připadal jak na kolotoči a už mně to přestávalo bavit, říkal jsem si kdy přijde změna. Přišel jsem si jako nájemní vrah v hitmanovi. Spád to začalo mít když byla mise i tím parníkem, pak ty mise jsou už zajímavější ale nic extra. AI nepřátel a policie špatná. Policie vůbec – úplně mimo mísu, jako kdyby jste byl svatý a vše vám prošlo. Projížděl jsem a ve městě a nabiral lidi na kapotu auta.. Mohl bych jezdit hodiny a nějak se nic nestalo. Bohužel nemělo to atmosféru mafie hry. Kdyby to bylo ve stylu prvního nebo druhého dílu, myslím že hra nemá chybu i na občasné Bugy. Ale bohužel ty mise tak chybí. Nelze upravit ani vozidlo – kola, barva, atd. Jen výkon, obrneni.. Což je na hru roku 2016 docela málo, když se ohlednu na hru gta 5.. Sice jiný žánr ale to jsou nebe a dudy. Zda chtěli získat peníze z tak dobré hry.. Raději ji neměli ani vyvíjet a ušetřeli by. Zvolil jsem zůstat a společně vládnout s vitem a kasandrou.. Dohráno, budu prodávat a už se určitě k tomu nikdy nevrátím. Což není případ prvního a druhého dílu.
Ověřený zákazník
Dohrál jsem všechny mafie. První dva díly vícekrát jelikož to mělo příběh a vtáhlo do děje. Bohužel to u Mafie III není. Stačí jednou a dost. Jelikož se jedná o docela novou hru, tak žádný pokročilý engine tam není. Dám si formální oblečení a ve scénce mám vojenské, po skončení scénky mám opět formální oblečení. Mise se stále opakují – vyslechni informátora, dostaň se dovnitř, zabij, ukradni nebo znič.. Při osobním boji lze použít pouze pěsti, nohy nejsou zapojeny. U krádeže auta jen rozbijete okénko, žádné páčení zámků nebo odemykání podobně jako u Mafie 1. Nelze rozbít okénko u auta ani výlohy, pouze zbraní. Když s postavou naběhnu před projíždějící auto, tak ji jen posune a sebere pár životů, jelikož vždy stihne auto zabrzdit. (v gta přehodí přes kapotu, spadne na zem atd…) V noci když vlezu do nějakého obchodu, kde se dá sebrat lékárnička nebo nějaký obal od alba. Tak vchodové dveře jsou otevřeny (nezavřeno ani neuzamčeno) a v obchodu není ani noha. Málo mafiánů po městě jak v autě tak na ulici. Málo přestřelek mezi mafiány a policií. Policii je jedno co děláte, dopravní přestupky ignorují. Nelze prostřelit kabina ohořelého auta – nemá dveře atd.. kulky naráží jakoby do překážky. Velice malé úpravy aut. Na ulici stojí chlap s nějakou trubkou, podle hýbání vypadá že na ni hraje, ale zvuk nikde. Když děláte úkol a dole v rohu máte: vyhledávání, boj, agresivní… tak stačí trošku odejít z toho místa, jít zpět a máte beze svědků, jako když se nic nestalo. Dost misí lze dokončit bez zbraně, jen pomocí nože, pískání a dobré taktiky. Postava jménem „Hlas“ má neustále stejnou větu když k němu přijdete: „Lincolne, rád tě vidím.“ nebo tak něco podobného.Určitě nedoporučuji koupit za plnou cenu.
Ověřený zákazník
Mafia 3 to nebude mít vůbec lehké. Jak jsem si pročítal recenze na Heurece, přijde mi, že všichni jen netrpělivě čekali, až hra vyjde a mohli ji okamžitě potopit („Hru jsem koupil a po třech hodinách hraní ji zase prodal,“ to jako vážně?! Nekecáš náhodou takhle trochu, kamaráde?) Jen tak mimochodem, možná by chtělo vymazat recenze, které tu ti „inteligenti“ psali ještě roky před vydáním hry, ale to je jen můj osobní názor.Ke hře – trochu zmatený úvod s loupeží, který přeskakoval v čase sem a tam nakonec dopadl docela dobře, líbí se mi styl, kterým je hra vyprávěná, jako dokument o magorovi, který šel tvrdě po pomstě a zmasakroval půlku virtuálního New Orleans. K příběhu toho ale víc neřeknu, kvůli spoilerům.M3 si bere většinou to, co u jiných her docela fungovalo a tady to taky funguje. Zbraně v dodávce z GTA – Episodes from Liberty City (oceňuji, že nemusím pořád hledat obchod se zbraněmi, stačí zavolat), přivolání auta mechanikem z GTA Online, přivolání posil jsem také už někde viděl (nedokážu si ale vybavit kde). K dobývání území a čtvrtí, něco podobného jsem viděl ve hrách Godfather a Scarface. Takže žádné překvapení.Vedlejší mise jsou, podobně jako u všech open world akcí, dost repetitivní a jejich obsah se omezuje jen na úkoly typu – Doraž na místo A, ukradni zásilku, doraž na místo B (popřípadě C) a odevzdej zásilku, pokecej s pobočníkem a ten ti zadá další, podobný úkol. Škoda, ale zase na rozdíl od M2 je zde krom kampaně co dělat (tím nechci říct, že je M2 špatná, jen byla trochu chudá na vedlejší aktivity).Přitom si úkoly přímo žádají, aby je někdo z vývojářů zapracoval do děje, propojil je cutscénou (které jim jdou v Hangaru 13), přidal pár postav a trochu příběh oživil. Po nějakém roce jsem si dal hru znova (v Definitive edici, která vyšla nedávno), a pořád se mi líbil příběh i město samotné, ale po dobývání třetí čtvrti jsem na něj tak nějak zapomněl, jelikož přijít na místo, vystřílet nepřátele, sebrat sumu a odjet (a dělat to takhle stokrát za sebou…) mi přijde jako slabá náplň… snažil jsem se vysbírat i všechny Playboye a Komunistickou propagandu, ale všeho všudy to nemá nakonec ani význam… hře opravdu chybí tak rok vývoje na doladění příběhu a herní náplně, ocenil bych spíš lineárnější příběh s možností se projet ve volných chvilkách po městě, než free roam zábavu, která je časem šíleně nudná…Jízdní model není tak strašný, rozhodně lepší než ve Watch_Dogs a opět jsem jsem si vzpomněl na hru Scarface, Hangar 13 se v ní asi hodně inspiroval. Pokud jste vždy nadávali na pomalé auta v M1 a M2, tady mi naopak přišlo, že vývojáři přidali pod kapotu každého auta pár koní navíc, aby byla auta fakt fest rychlá. Což není dobře, ale ani špatně… přidané závody jsou celkem výzva, i s plně vytuněným autem jsem měl co dělat, abych dojel první do cíle. Ale jako bonus navíc to není špatné, jen jich je žalostně málo (12 myslím…).Potěšilo mě i pár detailů, kterých jsem si začal všímat až po nějaké době hraní. Například šum rádia, když projíždíte tunelem či pod mostem nebo když hozené tělo nepřítele v bažinách sežere aligátor. Potěšilo i to, že když vejdete do zakázaného území (například hospoda nebo pumpa jen pro „bílé“), ne¨začnou všichni hned pálit jako o život a nejprve vás varují, ať odejdete (ale tady asi celá rasová segregace končí, víc si s ní autoři nepohráli). Další detail jsou svědci, když vás vidí dělat nějakou ilegální činnost, hned běží volat poldy. Ti dorazí rychle podle toho, zda jste v bohaté či chudé čtvrti. A takových detailů je spousta. Napadá mě i pomalé zhasínání předních a zadních světel u aut, když vypnete motor… třeba…OST je vynikající. Co dodat k tomu, když se dostanete do honičky s poldama a začnou hrát Stones nebo Steppenwolf… hra dobře pracuje s hudbou v jistých momentech (v první misi po loupeži například postavy zpívají text přímo songu, který hraje v rádiu…) a honička s pořádným rockem v radiu je fakt něco. Škoda jen, že jich je tak málo, celkem jsem napočítal tak čtyři honičky za celou hru…AI je ovšem otřesná. Když vás náhodou zahlédne civil, jak mordujete strážného, začne řvát a utíkat a ječet, ale ostatní stráže to vůbec nerajcuje, dál stojí a pokuřují. Zapískání na ně je jejich nemesis, nedokáží odolat a musí jít za zvukem, děj se co děj. Ulice jsou liduprázné a těch pár lidí se jen tak bez ducha potuluje sem a tam bez cíle. Nemluvě o jejich sebevražedných sklonech, když náhodou jedete kolem, skočí vám pod kola. To je celkem problém, když vás vidí muži zákona a začnou vás honic. Ne jako v M2, kdy vás chtějí pokutovat nebo zatknout, tady po vás rovnou pálí. A o dodržování zákonů tu nemůže být řeč, jel jsem na červenou přes 12 mil za hodinu kolem poldů a ti jen blbě čučeli a udělali leda tak prd. Tohle Hangar 13 nezvládl a prokaučoval to na plné čáře. Mohl by to opravit nějaký patch? Asi ano, ale skoro tři roky po vydání hry se nic nezměnilo.Stejně jako bugy, kterých jsem byl občas svědkem. Hlavně v osvětlení (občas jsem měl pocit, jako by v M3 jednou za čas bouchla supernova, jelikož takhle silný východ/západ slunce jsem ještě neviděl), spawnu aut (jednou nebo dvakrát se mi stalo, že se auta spawnula v sobě, vybouchla a policajti za to šli po mě.. pardon, to že jsem černej snad nezpůsobuje výbuchy aut?!) a ve zvuku (ze začátku mi přišlo, že bylo úplně jedno, jestli chlápek stojí dvacet metrů nebo jenom jeden metr od vás, stejně zněl jako by vám řval do ucha… popřípadě když projíždíte okolo chlápka, pochybuji, že přes řvoucí rádio a motor muscle káry by bylo slyšet, jak zakašle nebo pšíkne, vyřešil jsem to vypnutím dynamického zvuku v nastavení, při druhém hraní jsem si toho už tolik nevšiml, zřejmě to již v Hangaru 13 vyřešili)…Grafika je hodně zastaralá a občas jsem si říkal, jestli nehraju náhodou hru z roku 2010. Dokonce i Definitive edie, která se mi stáhla sama od sebe, nic nevyřešila. Nevím, jak to mají PC hráči, ale PS4 verze je graficky fakt hodně hodně zastaralá. Co autoři ale zvládli, jsou ingame animace. Moc rád jsem na ně koukal.SUMA SUMARUM: M3 bude hodně nesnášená a lidi jí budou hodně nenávidět s tím, že už to „není ta česká Mafia…“, ale lidi, proberte se, Mafia už dávno není česká… uvědomte si taky, že jde jenom o hru, ne o život a že tahle hra rozhodně není shit (kdo tohle tvrdí, zřejmě nikdy nehrál opravdový shit jako byl ShellShock 2 či Ride to Hell…). Uklidněte svoje koně, zhluboka se nadechněte a vydechněte, překousněte, že to nemá dabing a pusťte se do hry, která není až tak úplně špatná. Popravdě, půl roku či rok vývoje by ji klidně ještě prospěl. Ale znáte to, prachy nečekají… každopádně po roce jsem musel trochu snížit hodnocení. Pořád jsem doufal v upgrade, ale místo toho jsem se dočkal Definitive Edition, kde šlo spíše o downgrade. Opakující se aktivity nedělají hru lepší a trochu víc příběhu a cutscén by hře určitě bodlo.Tak doufejme, že se Hangar 13 poučí z chyb a remake M1, který má přijít v srpnu 2020 nebude stejný propadák, nikdo nechce vidět Tommyho taxík jet 120 mil za hodinu, na to není nikdo opravdu zvědavý…50%…
Ověřený zákazník
Když jsem se dozvěděl, že vyjde Mafia3 byl jsem z toho nadšený a nemohl jsem se dočka až si jí koupím. Trailer vypadal pěkně. Některé recenze mě varovali, přesto jsem si jí koupil. První co mě překvapilo, že hra byla ve dne hodně světlá až bílá. jako když se díváte do slunce a v noci zase hodně černá že nebylo skoro nic vidět.Další co mi vadilo je ovládání hry. Je zapotřebí držet delší dobu tlačítko ,aby postava reagovala. Grafika je tragédie u cut scén super, ale při hře se vám dokresluje a doostřuje pozadí. Ve hře levitují předměty, postava má jiné oblečení v cut scéně. Postavy procházejí zdmi, auty nebo jinou postavou.Při bojovích scénách protivníci dělají nesmyslné věci. Když někoho sejmete druhá postava si toho ani nevšimne a přitom stojí vedle něj. Zvuky jsou tragédie , střelba je jako ze vzduchovy, motor auta bzučí. Dialogy jsou slyšet na extrémní vzdálenosti.Příběh hry je taky jednoduchý, ve všech misích jde jen o jedno : všechny sejmout. Pouze v jedné misi se boxuje a pak zabijí.Celkově jsem z té hry hodně zklamaný, kde udělali vývojáři chybu. Jak někdo vůbec mohl tu hru pustit do prodeje. Je to obrovská škoda.
Ověřený zákazník
Přečíst všechny zkušenosti zákazníků →
Koupit či neokoupit Mafia 3?
Kupte, pokud…
Máte rádi silné příběhy
Mafia III nabízí zajímavý příběh o pomstě a mafiánské rodině v prostředí 70. let, který může být pro některé hráče velmi poutavý.
Užíváte si otevřený svět
Hra nabízí otevřený svět města New Bordeaux, který můžete volně prozkoumávat a užívat si atmosféru tehdejší doby.
Oceňujete české titulky
Pro české hráče může být velkým plusem, že hra obsahuje české titulky, což usnadňuje porozumění příběhu a dialogům.
Nekupujte, pokud…
Vadí vám technické problémy
Hra trpí mnoha technickými problémy a bugy, které mohou výrazně kazit herní zážitek.
Očekáváte vysokou kvalitu grafiky
Grafika hry není na úrovni moderních titulů a může působit zastarale a nedetailně.
Hledáte rozmanité mise
Mise v Mafii III se často opakují a mohou se rychle stát monotónními, což může vést k nudě.
FAQ – Často kladené otázky
- Jaké jsou hlavní slabiny grafického zpracování Mafie III?
-
Grafika trpí rozmazanými texturami a příliš agresivním antialiasingem. Město New Bordeaux působí prázdně a opakují se v něm budovy, což kazí celkový dojem.
- Proč se mise v Mafii III rychle stávají monotónními?
-
Mise se často opakují podle stejného schématu: dostaň se dovnitř, zabij, ukradni, znič. Chybí hlavní mise, které by posouvaly příběh a přinášely nové zážitky.
- Jaké technické problémy a bugy se v Mafii III objevují?
-
Hra trpí mizernou optimalizací, což se projevuje slabým výkonem i na výkonnějších strojích. Setkáte se s bugy, jako je nesprávné zobrazení oblečení v cutscénách nebo nemožnost rozbít okénko u auta pěstí.
- Jaká je úroveň AI nepřátel a policie v Mafii III?
-
AI nepřátel a policie je slabá. Policie vás prakticky ignoruje, i když děláte dopravní přestupky nebo nabíráte lidi na kapotu auta, což kazí atmosféru hry.
- Jaké jsou pozitivní stránky prostředí v Mafii III?
-
Bažiny jsou skvěle zpracované a přinášejí autentickou atmosféru. Je příjemné se jimi projíždět a užívat si jejich detaily.
- Jaké možnosti nabízí hra při ovládání postavy?
-
Ovládání postavy je intuitivní a příjemné. Můžete se rozhodnout, zda budete postupovat jako tichý zabiják nebo se pustíte do přímých přestřelek, což přidává na variabilitě hratelnosti.
- Jaké jsou možnosti interakce s prostředím v Mafii III?
-
Interakce s prostředím je omezená. Nelze například rozbít okénko u auta pěstí, což by v realistické hře mělo být možné. Auta mají také zvuk, jako kdyby místo motoru měla vrtačku.
Parametry
Název produktu: | Mafia 3 |
Typ produktu: | Hry na PS4 |
Výrobce: | 2K Games |
Žánr: | akční |
Doporučený věk: | od 18 let |
Hra s podporou MOVE: | ne |
S podporou Playstation VR: | ne |
Speciální edice: | DLC |
PlayLink: | ne |
Rok vydání: | 2016 |
Fotogalerie
Jak vybírat hry na PS4: Praktický průvodce pro hráče
Pestré možnosti a žánrové preference
PS4 nabízí pestrou škálu herních titulů s různými žánrovými zaměřeními. Od akčních stříleček po relaxační simulátory farmaření, možností je nepřeberné množství.
Při výběru hry je klíčové zohlednit váš preferovaný žánr. Milujete adrenalinové momenty? Pak sáhněte po akční hře jako je „God of War“. Naopak pokud raději trávíte čas strategickým plánováním, „Civilization VI“ či „Cities: Skylines“ jsou pro vás to pravé.
Recenze a hodnocení
Jedním z důležitých kroků při výběru hry je číst recenze a sledovat hodnocení. Recenze od odborníků vám dají objektivní pohled, co očekávat. Často zahrnují podrobné popisy herních mechanik, grafiky a příběhu.
Rovněž hodnocení od běžných hráčů na fórech či na platformách jako Metacritic nebo IGN nabízejí užitečné vhledy. Dej si pozor na příliš polarizované názory a hledej obecný konsenzus.
Technické parametry a aktualizace
PS4 hry mají různé technické nároky. Ujisti se, že máš dostatek volného místa na disku. Některé hry mohou zabírat desítky gigabajtů, což se může stát problémem, pokud už máš plno jiných nainstalovaných titulů.
Aktualizace a DLC balíčky jsou další významný aspekt. Některé hry mají po uvedení na trh mnoho aktualizací, které opravují chyby nebo přidávají nový obsah. Sleduj, zda vývojáři pravidelně podporují hru. To značí jejich závazek a kvalitu.
Výhody a nevýhody fyzických a digitálních verzí
Při výběru her na PS4 se můžeš rozhodnout mezi fyzickými a digitálními verzemi. Každá z těchto možností má své výhody i nevýhody.
Fyzické verze
- Výhody: Možnost prodeje či výměny, sběratelská hodnota, nízké nároky na úložiště.
- Nevýhody: Náchylnost k poškození, nutnost fyzického místa pro skladování, někdy nutnost instalace.
Digitální verze
- Výhody: Okamžitý přístup, žádné fyzické opotřebení, hned k dispozici po stažení.
- Nevýhody: Nelze prodat či darovat, závislost na úložišti konzole, potřeba stabilního internetového připojení.
Multiplayer a singleplayer zážitky
Multiplayer a singleplayer hry nabízejí rozdílné zážitky. Multiplayer tituly jako „Call of Duty: Warzone“ nebo „Fortnite“ důrazně cílí na online spolupráci či soutěžení. Tyto hry často vyžadují pravidelnou aktualizaci a rychlé internetové připojení.
Na druhou stranu, singleplayer hry jako „The Witcher 3“ nebo „Horizon Zero Dawn“ nabízejí propracované příběhové kampaně. Tyto hry obvykle nevyžadují aktivní internetové spojení a většinou poskytují hluboký a osobní herní zážitek.
Vybírej hry s vědomím svých preferencí a hráčských cílů. Zvaž výše uvedené faktory a najdi titul, který ti přinese maximální radost a uspokojení. PS4 nabídka je bohatá a rozhodně stojí za námahu najít to pravé pro tebe.